Története során először lépte át a 100 milliós éves utasszámot a Ryanair, az ír fapados 2015-ben 101,4 millió utast szállított. Csak összehasonlítás képpen, a Wizz Air a tavalyi évben 19 millió utast szállított, míg a Malévnak legutolsó évében 3 millió utasa volt.
A Ryanair látványos növekedése annak a hatása, hogy 2013-ban eldöntötték, hogy megváltoztatják üzletpolitikájukat és sokkal jobban utasközpontúbbá válnak. Ennek a pálfordulásnak az eredménye már 2014-ben is meglátszódott, azóta pedig még jobban profitál a jófejségből a légitársaság. 2014-ben 5 millióval, míg tavaly 15 millióval nőtt a Ryanair éves utasszáma, úgy, hogy nem történt jelentős kapacitás bővítés, azaz elsősorban nem a gépbeszerzés - mint a Wizz Airnél - áll a növekedés hátterében.
Annak hatására, hogy hangsúlyosabbá vált a központi repülőterekre való járatüzemeltetés, nőtt az értékesítési csatornák száma, illetve hogy egy sor utasbarát intézkedést vezettek be az éves átlagos ülőhelykihasználás, az úgynevezett load factor jelentősen javult. 2004 és 2014 között ez az érték 81-83% között mozgott, azóta viszont hihetetlen emelkedésbe kezdett. Másfél év alatt 92%-ra tudták feltornázni ezt a mutatót, ami most először még az easyJet értékét is meghaladja. Ami a jövőt illeti, a Ryanair most kezd bele a jelentős kapacitás bővítésbe, azaz a java még hátra van. 2024-re most már 180 millió éves utasszámot terveznek, ez pedig Európa "teljes elfoglalását" jelentené.
2013-ban kezdett cukiság kampányba a Ryanair vezérigazgatója Fotó: Ulrich Perrey és Ryanair Twitter |