1) A legfontosabb, hogy elindult az átszállásos értékesítés, azaz most már nem csak A-ból B-be lehet a Ryanair honlapján jegyet venni, hanem A-ból B-n keresztül C-be.
2) Jelenleg még teszt üzem zajlik, ezalatt az időszak alatt csak Róma Fiumicino repülőtéren lehet átszállni. Mivel a Ryanair budapesti járata Róma Ciampino repteret használja, ezért a Liszt Ferenc repülőtérről indulva még nem lehet igénybe venni a szolgáltatást. Azonban hamarosan a teljes Ryanair hálózaton elérhető lesz az átszállásos utazás, sőt elvben más légitársaságokra is át lehet szállni, azaz a Ryanair honlapján Amerikába és Ázsiába is lehet majd repjegyet venni.
3) Pár próbafoglalás után az látszik, hogy átszállva* foglalva irányonként és személyenként 10-15 euróval drágább a repülőjegy, mintha két külön** repjegyet vennénk. Azaz például egy kétfős oda-vissza útnál akár 60 euró (18.500 Ft) "felárat" kell fizetni. A csomagdíj viszont összeadódik, szóval elvben azon nincs felár. (* Barcelona - Róma - Málta | ** Barcelona - Róma és Róma - Málta)
4) Akkor miért is jobb drágábban átszállva foglalni, mint két külön repülést lefoglalni? Őszintén szólva nem feltétlenül jobb, viszont vannak előnyei. Például a csomag végig megy, azaz nem kell felvenni és újra feladni. Másik előny, hogyha az első járat késik, akkor is vállalja a légitársaság hogy eljuttat a végső úti célra (két külön foglalásnál ez az utas rizikója). Illetve ha módosulna a menetrend, akkor elvben erre is biztosítékot nyújt az átszállos utazás foglalása.
5) Egyelőre az látszik, hogy a háttér rendszerben nem változozott fundamentálisan az árazás. Azaz továbbra is egyirányú jegyeket ad el a Ryanair, csak ezentúl már nem csak oda-vissza útat lehet foglalni két egyirányú jegy "kombinálásával", hanem az egyirányú jegyeket már átszállásra is lehet foglalni. Ez óriási különbség a hagyományos légitársaságok árazásához képest, mivel náluk előfordul, hogy egy Varsó-Chicago jegy drágább, mint egy Budapest-Varsó-Chicago tikett (természetesen ugyanazon a napon ugyanarra a tranzatlanti járatra), illetve olyan is, hogy egy Budapest-Toronto egyirányú jegy drágább, mint egy Budapest-Toronto retúr jegy. Egyelőre az sem látszik, hogy a menetrendet az átszállásra optimalizálnák, ráadásul 3-6 órás átszállási idővel kínál csatlakozási lehetőséget a foglalási rendszer.
+1 Számos fapados légitársaság kínál átszállásos utazást, például Európában a Norwegian, a Wow Air, a Pegasus, az Eurowings és a Vueling is. Viszont a Ryanair eddig abszolút elzárkózott ettől, ráadásul az ír légitársaság rendelkezik a legnagyobb útvonalhálózattal, szóval ezért igazán nagy hír a mostani változás. Azonban a legjobban várt újítás továbbra is a tengerentúli járatokra való átszállás, de elvben nem kell sokat várni és New Yorkba is lehet majd repjegyet venni a Ryanair honlapján.