Az első részben a Budapest Airporttal és az itteni bázissal nem rendelkező fapadosokkal foglalkoztunk, most pedig a Wizz Airről és a Ryanairről lesz szó. Az utóbbi légitársaság 2013 nyarán átlépte a 80 milliós éves utasszámot, mely egyedülálló rekord az európai légitársaságok között. Ezen kívül több utasbarát intézkedést vezetett be, mely idén további pozitív változásokkal fog folytatódni. Sajnos a budapesti üzemelésükkel kapcsolatban nem lehet ilyen jó hírekről beszámolni, sőt kicsit túlozva már annak is örülni kell, hogy egyáltalán láthatunk Ryanair gépeket Ferihegyen. Tavaly január legelején még 5 repülőgépük volt Budapesten, idén tavasztól pedig már csak 2 lesz, melynek eredményeként számos útvonal megszűnt, illetve több esetben a járatsűrűség is csökkent, illetve csökkeni fog. Azért még így is pozitívnak lehet megítélni a Ryanair budapesti jelenlétét, mivel nekik köszönhetjük a 2013-as év legolcsóbb, mindössze 73 forintba (!) kerülő repjegyeit.
A fapados járatok megoszlása Budapestről 2014 nyarán |
A Ryanair kapacitás csökkentésével szemben a Wizz Air folyamatosan növekszik Budapesten, idén áprilistól már 8 repülőjük fog Ferihegyen állomásozni. 2013-ban elindult a máltai, a bakui, az isztambuli, a moszkvai és a dubaji járat (azért ez nem semmi, szép volt Wizz Air!), jövőre pedig már Alicanteba és Donyeckbe is repülhetünk Budapestről velük. Az új desztinációk mellett számos útvonalon jelentős a járatsűrítés mértéke, Londonba például naponta 4 (!) járatuk lesz a magyar fővárosból. A fapadosok és a többi légitársaság között is óriási a Wizz dominanciája, a nyári csúcsidőszakban a Ferihegyről közlekedő fapados járatok majdnem felét a Wizz Air üzemelteti majd. A nyári menetrendben (egyelőre) nincs benne Turku és Várna se, és az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy 2013 nyarán, kevesebb mint 8 hónappal az indulás után megszüntették a Budapest-Genf járatot, melyről amúgy a facebook oldalunk számolt be elsőként, megelőzve több nappal a hírportálokat és a blogokat.
Íme a Magyarországról fapadossal elérhető desztinációk térképe, melyen pirossal kiemelve szerepelnek a 2013-ban indult, illetve 2014-ben induló úticélok - azért Nizza, Alghero (Szardínia), Portó/Lisszabon még a térképre férne, és a Kanári-szigeteknek is sokan örülnének.
Íme a Magyarországról fapadossal elérhető desztinációk térképe, melyen pirossal kiemelve szerepelnek a 2013-ban indult, illetve 2014-ben induló úticélok - azért Nizza, Alghero (Szardínia), Portó/Lisszabon még a térképre férne, és a Kanári-szigeteknek is sokan örülnének.