A jövő nyári menetrend még nem tekinthető teljesen véglegesnek, mivel a légitársaságok 2 héttel a tervezett indulás előttig következmények nélkül megváltoztathatják az indulási időpontot, illetve akár törölhetik is járatot - természetesen ilyenkor a jegyár visszajár. Azonban néhány dolog már egyre világosabban látszik a 2015-ös menetrenddel kapcsolatban. Ferihegy utasforgalmában a fapadosok közül kiemelkedik a Wizz Air és a Ryanair, szerencsére mindkét légitársaság tovább növeli budapesti jelenlétét.
A Wizz Air már augusztus végén bejelentette, hogy jövőre eggyel több, azaz 9 repülőgépe fog Budapesten állomásozni. Új járatként megjelenik Hurghada, Alghero, Lisszabon és Maastricht. A Ryanairrel lehetséges bővítésével kapcsolatban szeptemberben írtam egy bejegyzést - amire egyébként az Origo is hivatkozott - melyben azt írtam, hogy jövőre eggyel több, azaz 3 repülőgép fog Budapesten állomásozni. December közepén bejelentették a jövő nyári menetrendet, melyben egy új úti cél, Athén szerepel.
A járatokat végig böngészve úgy néz ki, hogy a Ryanair tényleges ferihegyi kapacitása 4,5 gépnek fog megfeleni. Ha minden igaz, akkor három gép itt állomásozik, a többi járatot pedig más bázisokról repülik (például Barcelona - Budapest - Barcelona). Ilyen járatból heti 28 szerepel a jövő júliusi menetrendben, amit nagyjából 1,5 gép tudna teljesíteni, ha az útvonalakat innen repülnék (például: Budapest - Barcelona - Budapest). Hivatalos bejelentés továbbra sincs, hogy jövő nyáron kettő, vagy három Ryanair gép lesz Ferihegyen, azonban a Wizz Air nem 9-2 vagy 9-3 arányban "vezet" a budapesten állomásozó gépek számában, hanem "csupán" kilenc - négy és félre.