A Norwegian már pár éve elindította transzatlanti járatait és most már New York, Boston, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco, Florida mellett a Karib-szigetek és Thaiföld is elérhető velük. A Ryanair még mindig kivár a hosszú távú járatokkal, de a Westjet Kanadából, a Wow Air Izlandon keresztül, az Eurowings Németországból indít transzatlanti járatokat.
Például Kölnből Boston sok júniusi dátumra oda-vissza 245 euróért, azaz 77.500 forintért foglalható - feladott poggyásszal, fedélzeti ellátással 109.000 forintba kerül a retúr repjegy. Vajon 10 év múlva a hosszú távú járatokat is diszkont légitársaságok fogják uralni, vagy a fapados üzleti modell csak az 1-5 órás repülőutak tud nyereséges maradni?
A választ nem tudom, viszont érdemes abba belegondolni, hogy 10 évvel ezelőtt még nem sokan fogadtak volna arra, hogy a Wizz Air egyszer eléri a 20 milliós utasszámot, ráadásul az elején sokszor rezgett a léc. Ehhez képest a Wizz most már egy stabil, a londoni tőzsdén jegyzett részvénytársasággá vált (a Malév pedig csődbe ment). Ennél persze sokkal nagyobb a Ryanair sikersztorija, 10 év alatt 40 millióról 110 millióra növelték az utasforgalmukat, Európa legnagyobb légitársaságává váltak és a java még csak most jön...