Már több mint 10 éve jelen vannak Budapesten a diszkont légitársaságok, nyilván a fapados légitársaság nem minden esetben jelent olcsó repülőjegyet, de abban mindenki egyetért, hogy a Wizz Air, a Ryanair és az easyJet olyan emberekhez juttatta el a repülés élményét, akiknek korábban erre előtte nem volt lehetősége. Például én is úgy nőttem fel, hogy azt hittem, sose fogok repülni, szóval örök hála a fapados légitársaságoknak az olcsó repjegyekért!
Manapság pedig olyan mértékben növekszik az utasforgalma, hogy arra nehéz szavakat találni, szóval inkább nézzük a számokat. Például a Budapest Airport éves utasforgalma három év alatt 8,5 millióról várhatóan 11,3 millióra növekszik. Egymást követik az utasforgalmi rekordok, július 1.152.055 induló és érkező utassal minden idők legforgalmasabb hónapja volt. Míg 2001-ben átlagosan 57 utas volt egy ferihegyi repülőgépen, 2015-ben közel duplája, 112 fő.
Nyilván ez annak köszönhető, hogy nagyobb gépek üzemelték a járatokat, de a járatok kihasználtsága is jelentősen hozzájárult a növekedéshez. Például idén augusztusban a járatkihasználási mutató (load factor) a Wizz Airnél 93%, az easyJetnél 95%, a Ryanairnél pedig 96% volt (összehasonlítás képpen a Lufthansa csoportnál 85%, az Air France - KLM csoportnál 88%). Ez azt jelenti, hogy a Ryanair 189 fős gépein átlagosan mindössze 8 ülés maradt üresen. Szóval lassan már tényleg "tömegközlekedési eszközként" fogunk a repülőgépre tekinteni.