Egyelőre várni kell, de van remény arra, hogy a vasúton is megjelenik a kereslethez igazított árképzés. Részlet az origo MÁV elnök-vezérigazgatójával készült interjújából:
ORIGO:
Beszéljünk a jegyárakról és a különféle kedvezményekről. Az elég régóta köztudott, hogy a MÁV vonalain a péntek és a vasárnap a két legerősebb nap, miközben kedden és szerdán ennél jóval kevesebben utaznak vonattal. Nem jutott eszükbe az, hogy ezeken a napokon olyan díjszabást vezessenek be, amely arra ösztönözné az embereket, hogy az autó helyett a vonatot válasszák? Nincs napirenden olyan javaslat, hogy az egyes vonatokra eladható jegyek egy része olcsóbb legyen? Mondjuk úgy, mint Norvégiában, ahol egy Oslo-Trondheim út normális esetben 30 000 forint, de minden járatra kínálnak úgynevezett Miniprís-jegyeket ennek akár a harmadáért.
DÁVID ILONA:
Akkor most meg fog lepődni. Évek óta készen van ez a konstrukciónk. Minimáláras jegyek és darabszámok, az utazás előtt 90 nappal megvásárolható olcsóbb jegyek kínálata. Többféle tervet készítettünk erre. Látjuk azt is, hogy napközben a vonatok jóval kevesebb embert szállítanak, mint a reggeli és esti csúcsidőben. Erre vonatkozóan is készült tervünk, amelynek az a lényege, hogyan tudnánk több embert az autókból a vonatokra terelni. Ehhez azonban az kell, hogy a MÁV saját hatáskörében hozhassa meg azokat az üzleti döntéseket, amelyek ezekhez a változásokhoz szükségesek. Ha ezeket a jogosítványokat megkapjuk, akkor tudunk továbblépni. Ott tartunk, hogy a döntéshozók érdeklődését felkeltette mindez. A jegyárakat jelenleg nem a MÁV határozza meg – ezek hatósági kérdések.
A teljes interjú ITT olvasható el.